Οι 10 νεοφυείς επιχειρήσεις που ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν στον 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας - Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας

Στόχος του Διαγωνισμού, στον οποίο φέτος υπεβλήθησαν 331 προτάσεις με 574 συμμετέχοντες, είναι η ανάδειξη και επιβράβευση πρωτότυπων ιδεών που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες και την προώθηση της καινοτομίας στην Ελλάδα.

Με τη βράβευση 10 νέων καινοτόμων επιχειρήσεων ολοκληρώθηκε ο Διαγωνισμός «Καινοτομίας & Τεχνολογίας», που διοργάνωσε για ένατη συνεχή χρονιά η Εθνική Τράπεζα, στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds για τη στήριξη και ανάδειξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.

Στον 9ο Διαγωνισμό νεοφυούς επιχειρηματικότητας, υπεβλήθησαν 331 προτάσεις με 574 συμμετέχοντες. Από τις προτάσεις αυτές οι 28 προκρίθηκαν στην β’ φάση του Διαγωνισμού και τελικά επιλέχθηκαν για την γ΄ φάση οι 10, οι οποίες βραβεύτηκαν. Από αυτές τις προτάσεις που αξιολογήθηκαν με βασικά κριτήρια την καινοτομία, τη βιωσιμότητα, το στάδιο υλοποίησης και τον σκοπό, οι 6 εντάσσονται στην κατηγορία Περιβάλλον και Τεχνολογία και οι 4 στην κατηγορία Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα. Αναλυτικότερα, οι νικητές του 9ου Διαγωνισμού «Καινοτομίας & Τεχνολογίας», στους οποίους απονεμήθηκαν τα 10 βραβεία είναι οι εξής:

O Μιχαήλ Βαφόπουλος για την πρότασή του με τίτλο «Linked Business», απέσπασε την πρώτη θέση και έλαβε το χρηματικό βραβείο των 20.000 €. Το “Linked Business” παρέχει άμεση, πλήρη, διαφανή και στοχευμένη τμηματοποίηση της αγοράς με βάση την εμπορική δραστηριότητα και την γεωγραφία των επιχειρήσεων. Ο πελάτης ανακαλύπτει εταιρικά στοιχεία με πληρότητα, ορθότητα, καθημερινή ανανέωση, διαφάνεια και εμπιστοσύνη, εμπλουτισμένα με την απαραίτητη πληροφόρηση και ενοποίηση στα συστήματα.

Η Linked Business αποτελεί την πλατφόρμα που παρέχει στοχευμένη πληροφόρηση για την επιχειρηματικότητα και το δημόσιο χρήμα με βάση επίσημες πηγές ανοικτών δεδομένων. Παρέχει εργαλεία ανάλυσης και λήψης αποφάσεων για τις ελληνικές επιχειρήσεις, για όλους τους κλάδους της αγοράς, προκειμένου να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν τις τάσεις της αγοράς, τους δυνητικούς πελάτες και τον ανταγωνισμό. Η υπηρεσία που λειτουργεί σήμερα αφορά άμεσα διευθυντές πωλήσεων και μάρκετινγκ καθώς και οικονομικούς συμβούλους και αξιολογητές επιχειρήσεων και επενδύσεων.

Ο Bασίλης Σταύρου και η Αναστασία Γρίβα για την πρότασή τους με τίτλο «ShopMind», κέρδισαν το δεύτερο χρηματικό βραβείο του διαγωνισμού, ύψους 10.000€. Το ShopMind είναι ένα λογισμικό που επεξεργάζεται και αναλύει δεδομένα από το χώρο του retail, με σκοπό να προσφέρει στοχευμένες ενέργειες μάρκετινγκ που εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Η ομάδα των Mαρία Χατζησταύρου, Χρήστου Σπαθαράκη, Βασίλη Λαχανά, Παναγιώτη Σαράφη, κατέκτησε την τρίτη θέση και έλαβαν 6.000€, για την πρότασή με τίτλο «Ferryhopper». Το Ferryhopper είναι  η πρώτη πλατφόρμα κρατήσεων που παρέχει τη δυνατότητα συνδυασμού ακτοπλοϊκών δρομολογίων για τη διασύνδεση προορισμών που δεν έχουν απευθείας σύνδεση.

Ο Βασίλης Τσιπάς για την πρότασή του με τίτλο «PlantBox», έλαβε το 4ο χρηματικό βραβείο των 4.000€. Το PlantBox είναι ένα ζωντανό μοναδικό σουβενίρ. Η ελιά, το πιο τυπικό φυτό της ελληνικής φύσης, ένα παγκόσμιο σύμβολο ταξιδεύει ανά τον κόσμο ως ένας άλλος πρέσβης της πατρίδας μας.

Απονεμήθηκαν επίσης για το πέμπτο βραβείο, 6 χρηματικά ποσά, 1.500€ έκαστο, στους:

  • Ελένη Δέδε και Ευδοκία Πεχλιβανίδη για την πρότασή τους με τίτλο «Dogs’ Voice». Πρόκειται για μία πλατφόρμα διαχείρισης αστικής πανίδας που συμβάλλει στη μείωση του πληθυσμού αδέσποτων ζώων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο και σε περιβαλλοντικά υπεύθυνες πόλεις όπου άνθρωποι και ζώα συμβιώνουν αρμονικά.
  • Λάμπρο Καλιακάτσο για την πρότασή του με τίτλο «Plex.Earth». Το Plex.Earth δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς μελετητές περιβαλλοντικών, ενεργειακών και κατασκευαστικών έργων, να έχουν την πλήρη 3D γεωγραφική εικόνα οποιουδήποτε σημείου στον κόσμο, μέσω δορυφορικών εικόνων και του Google Earth.
  • Αθηνά-Αναστασία Μπούρκα, Γεώργιο Ηλιόπουλο, Δαμιανό Μπούρκα για την πρότασή τους με τίτλο «Followgreen». Το Followgreen απευθύνεται σε δήμους και αποτελεί ένα εργαλείο για την επιβράβευση των πολιτών που ανακυκλώνουν σε τοπικό επίπεδο. Στο Followgreen οι πολίτες μπορούν να συγκεντρώνουν πόντους για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και ενημέρωση που λαμβάνουν καθώς και για την ανακύκλωση που κάνουν στον δήμο τους. Οι πόντοι εξαργυρώνονται σε παροχές και εκπτώσεις προϊόντων και υπηρεσιών των τοπικών επιχειρήσεων.
  • Aλέξη Παντζιάρο για την πρότασή του με τίτλο «Coffee-eco». Το «Coffee-eco», είναι μια νεοφυής εταιρεία, η οποία αξιοποιεί τα υπολείμματα καφέ για τη δημιουργία φαινολικών ουσιών.
  • Ευάγγελο Σκουλά, Ανδρέα Λεμονή, Εμμανουήλ Στρατάκη, Αλέξανδρο Μιμίδη, Αντώνιο Παπαδόπουλο για την πρότασή τους με τίτλο «Biomimetic». Aφορά μια νέα τεχνολογία για την παρασκευή αντι-ανακλαστικών διάφανων υλικών που οδηγεί σε σημαντικά ευκολότερη ανάγνωση από οθόνες φορητών συσκευών, προστατεύοντας τα μάτια και εξοικονομώντας ενέργεια.
  • Mιχαήλ Φιλιππίδη για την πρότασή του με τίτλο «Φωτοβολταϊκός Διαχειριστής Θερμικής Ενέργειας», η οποία αφορά ένα προϊόν υψηλής απόδοσης που απαλλάσσει από τα ετήσια έξοδα και την φροντίδα ενός ηλιοθερμικού συστήματος, εξοικονομώντας χρήματα, ενέργεια και ρύπους για το περιβάλλον.

Η Εθνική Τράπεζα, πέραν της συνεργασίας με πανεπιστημιακούς φορείς και μέσω στρατηγικών συνεργασιών με ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς, μεταξύ των οποίων και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), παρέχει mentoring και χρηματοδοτικά εργαλεία που προάγουν την καινοτόμο και εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, ενισχύοντας τις εν λόγω επιχειρήσεις.

Κατά την απονομή των Βραβείων στους νέους επιχειρηματίες, ο Πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Κώστας Μιχαηλίδης, τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Εθνική Τράπεζα επενδύει συστηματικά στην ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Στην ελληνική οικονομία, ο συνδυασμός τεχνολογίας – επιχειρηματικότητας δίνει τεράστια ώθηση και μας βοηθά να καλύψουμε ταχύτερα το κενό που μας χωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές οικονομίες. Για την ΕΤΕ, η καινοτομία και η τεχνολογία είναι τα εργαλεία μας για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των πελατών μας, των ανθρώπων μας και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας».

Η Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, Χριστίνα Θεοφιλίδη προέβη στον απολογισμό των 10 ετών λειτουργίας του προγράμματος ΝBG Business Seeds, υπογραμμίζοντας σχετικά: «Με προτεραιότητα τις συνέργειες, τη συνέπεια και τα έμπρακτα αποτελέσματα έχουμε υποδεχτεί 3.400 προτάσεις από 6.000 συμμετέχοντες με την υποστήριξη 135 αξιολογητών και μεντόρων. Το πρόγραμμα NBG Business Seeds, αυτή τη στιγμή έχει περισσότερες από 40 εταιρείες που αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό του ενεργού οικοσυστήματος της χώρας. Έχουν διατεθεί συνολικά περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή δανεισμού, συμμετοχής στο εταιρικό κεφάλαιο, αλλά και βραβείων. Στόχος μας είναι να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι και να δημιουργήσουμε νέα προϊόντα και διαδικασίες, νέες θέσεις εργασίας, αλλά και εξειδικευμένα στελέχη που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη δημιουργία προϊόντων υψηλής υπεραξίας».

www.ekt.gr, με πληροφορίες από Εθνική Τράπεζα