MSSTUDY II (Member State Study II) - The Markets for Electronic Information Services in the European Economic Area

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος INFO2000 (ανάπτυξη και αξιοποίηση του περιεχομένου των πληροφοριών σε πολυμέσα στην Κοινωνία των Πληροφοριών), το ΕΚΤ αναλαμβάνει και υλοποιεί, για την Ελλάδα το έργο MSSTUDY ΙΙ (ποιοτική και ποσοτική έρευνα για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης) – συνέχεια του έργου ΜSSTUDY I.

Tο έργο περιλαμβάνει τη σύνταξη εθνικής μελέτης, στο πλαίσιο σχετικής ευρωπαϊκής μελέτης, ποιοτική και ποσοτική έρευνα για την αποτίμηση της αγοράς των Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης στην Ελλάδα.
Η μελέτη πραγματοποιείται σύμφωνα με μεθοδολογία και οδηγίες που δίνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, Γενική Διεύθυνση XIII. Σκοπός της μελέτης είναι η λεπτομερής αποτίμηση της αγοράς των υπηρεσιών ηλεκτρονικής πληροφόρησης (ΥΗΠ) στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη αποσκοπεί στα εξής:

  • να δίνει μια συνολική εικόνα του μεγέθους, της δομής και της δυναμικής των αγορών ΥΗΠ στην Ελλάδα,
  • να προσδιορίζει τα κενά και ανισορροπίες στην προσφορά και τη ζήτηση,
  • να εντοπίζει και προσδιορίζει θέματα στρατηγικής σημασίας για τις ΥΗΠ, καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφόρων αγορών ΥΗΠ,
  • να συνεισφέρει στην καλύτερη κατανόηση της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της ανάπτυξης της στην Ελλάδα,
  • να αναλύει το οικονομικό, ψυχολογικό και τεχνολογικό περιβάλλον στην ελληνική αγορά ΥΗΠ,
  • να εντοπίζει νέες και πιθανόν επιτυχημένες γραμμές δράσης για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ελληνική κυβέρνηση και τους "παίκτες" στην αγορά και
  • να βοηθάει τους "παίκτες" σε αυτές τις αγορές να καταλήγουν σε στρατηγικά συμπεράσματα, για παράδειγμα για τη στρατηγική εξαγωγών τους, στη βάση εμπειρικών και ενημερωμένων δεδομένων.

Η μελέτη MSSTUDY II επικεντρώνεται στην έρευνα του ταχέως αναπτυσσόμενου τομέα των Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης στην Ευρώπη, παρέχοντας αποτελέσματα και συγκριτικούς δείκτες σε όλη την Ευρώπη.

Για την Ελλάδα, η μελέτη επικεντρώνεται στα παρακάτω αντικείμενα:

  • Ανάλυση των αγορών Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης στην Ελλάδα, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς.
  • Εξαγωγή συγκεκριμένων και συγκρίσιμων δεικτών για την Ελλάδα.
  • Σύγκριση μετρήσιμων αποτελεσμάτων μεταξύ όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Επέκταση της μελέτης MSSTUDY I στην ανάλυση των αναγκών των χρηστών και στη συμπεριφορά των χρηστών του Internet.
  • Ανάλυση της οικονομικής και κοινωνικής συμπεριφοράς του τελικού χρήστη.
  • Εκτίμηση της ανάπτυξης των αγορών Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης τα τελευταία τρία χρόνια.
Διάρκεια
1998 έως 1999
Φορέας Χρηματοδότησης
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, DG XIII/E, INFO 2000