'Κοσμικές Διαδρομές' από το Αστεροσκοπείο Αθηνών

Μια πλατφόρμα για αστρονομικές και κοσμικές αναζητήσεις από επιστήμονες και το ευρύ κοινό προτείνει το Ινστιτούτο Αστρονομίας & Αστροφυσικής του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, με το δικτυακό επιστημονικό περιοδικό 'Κοσμικές Διαδρομές'.

Η έκδοση του ΙΑΑ, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ινστιτούτου προς το ευρύ κοινό, περιλαμβάνει αστρονομικές ειδήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό, μόνιμες στήλες με βασικές γνώσεις αστρονομίας & αστροφυσικής (ηλιακό σύστημα, εξωηλιακά συστήματα, κοσμική γεωγραφία, γαλαξίες, κ.ά.), εκλαϊκευμένα επιστημονικά άρθρα στα οποία παρουσιάζονται θέματα γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος. Επίσης, φιλοξενούνται αστρονομικές φωτογραφίες που έχουν ληφθεί από Έλληνες και ξένους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες αστρονόμους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το τελευταίο άρθρο για τα αστρονομικά φαινόμενα που είναι ορατά από την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2005, μεταξύ των οποίων η βροχή μετεώρων (Περσίδες). Ενδεικτικά αναφέρονται, επίσης, τα άρθρα για την ακρίβεια των προβλέψεων του Ιουλίου Βερν σχετικά με την πρώτη επανδρωμένη πτήση σε δορυφόρο της Γης, στα βιβλία του 'Από τη Γη στη Σελήνη' και 'Γύρω από τη Σελήνη', η θέση της επιστήμης για την αστρολογία, η εικόνα του Σύμπαντος στις ακτίνες Χ, κ.λπ.

Όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα του περιοδικού, επιθυμία των συντελεστών αυτής της έκδοσης είναι να υπάρξει συνεργασία με Έλληνες αστρονόμους και αστροφυσικούς του εσωτερικού και εξωτερικού, με σκοπό την πιο πολύπλευρη και δια-θεματική κάλυψη της Αστρονομίας. Επίσης, μελετάται η πιθανότητα ένα μέρος του περιοδικού να είναι συνδρομητικό, με επιπλέον υπηρεσία την άμεση επικοινωνία των συνδρομητών με τους αστρονόμους του Ινστιτούτου για να απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις. Σημειώνεται ότι οι αναγνώστες του περιοδικού μπορούν να στέλνουν τις παρατηρήσεις και απόψεις τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: journal@astro.noa.gr.

Μάθετε Περισσότερα