Μελέτη για τις βέλτιστες πρακτικές Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών

Οι κεντρικοί άξονες δράσης και η πρόσφατη μελέτη του ελληνικού Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο στην Αθήνα, με αφορμή την επίσημη έναρξη λειτουργίας του οργανισμού.

Το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ λειτουργεί ως ΝΠΙΔ, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, υπό την εποπτεία των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών, και Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Αποτελεί, δε, βασικό πυλώνα για την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος για την Κοινωνία της Πληροφορίας, σε συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος και την 'Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ'.

Οι βασικοί άξονες δράσης του Παρατηρητηρίου αφορούν την εκπόνηση μελετών και ερευνών για τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, τη διαμόρφωση προτάσεων και την προώθηση της δημόσιας διαβούλευσης για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Παρατηρητηρίου, κ. Ν. Χριστοδούλου, η θεσμοθέτηση του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ συνδέεται με την ανάγκη της Ελλάδας να αποκτήσει έναν επίσημο φορέα που θα προσφέρει συνεχή ενημέρωση και μετρήσιμα στοιχεία για θέματα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.

Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη υλοποιηθεί εσωτερική μελέτη για τις «Βέλτιστες πρακτικές στη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών» που έχουν εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκές χώρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την τάση για αύξηση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα, με πρακτικές όπως ψηφιακές υπογραφές, ηλεκτρονική διεξαγωγή των διαγωνισμών κρατικών προμηθειών, κ.λπ.

Στον τομέα της υγείας, οι βέλτιστες πρακτικές περιλαμβάνουν ηλεκτρονικά μέσα για την επικοινωνία μεταξύ γιατρών και ασθενών, ηλεκτρονικές κάρτες υγείας, ηλεκτρονική χορήγηση συνταγών και ενοποίηση των δικτύων γιατρών, νοσοκομείων, φαρμακείων και όλων όσων δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο κλάδο. Στον τομέα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, οι κύριες πρωτοβουλίες αφορούν τη δημιουργία portals για την επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις και τη διαθεσιμότητα θέσεων εργασίας.

Όσον αφορά τον τομέα της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, παρέχονται μαθήματα χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και Διαδικτύου σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες. Η ψηφιοποίηση πολιτιστικού περιεχομένου και η ανάπτυξη ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών συμβάλλει στην προώθηση του πολιτισμού, ενώ σημαντική είναι και η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, όπως πώληση εισιτηρίων μέσω sms ή πληρωμή αντίτιμου για στάθμευση αυτοκινήτου σε δημόσιο χώρο μέσω κινητού τηλεφώνου.

Η συγκεκριμένη μελέτη είναι ήδη διαθέσιμη στο δικτυακό τόπο του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ (www.observatory.gr). Στο δικτυακό τόπο, παρέχεται επίσης πρόσβαση σε νέα και εκδηλώσεις για την Κοινωνία της Πληροφορίας, αρχείο μελετών και ερευνών, δημοσκοπήσεις, συχνές ερωτήσεις, επιλεγμένες διευθύνσεις στο Διαδίκτυο, κ.λπ.

Σημειώνεται πως βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη δύο ακόμα εξωτερικές μελέτες, οι οποίες αφορούν τον 'Προσδιορισμό και την παρακολούθηση των δεικτών του σχεδίου eEurope 2005 στην Ελλάδα' και την 'Αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με την πρόοδο της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην Ελλάδα'. Τα πρώτα αποτελέσματα αναμένεται να είναι διαθέσιμα το Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αντίστοιχα