Πρόγραμμα Eurostars για μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο χώρο της έρευνας

23.11.2007

Ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας (European Research Area - ERA) αποτελεί, σύμφωνα με τον Επίτροπο Επιστήμης και Έρευνας, Janez Potocnik, η έναρξη του προγράμματος Eurostars, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας EUREKA. Το πρόγραμμα Eurostars, που ξεκίνησε επίσημα στις 2 Οκτωβρίου 2007, απευθύνεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που δραστηριοποιούνται στο χώρο της έρευνας και της καινοτομίας, στις οποίες θα προσφέρει οικονομική υποστήριξη μέσω κονδυλίων της ΕΕ και των κρατών μελών της πρωτοβουλίας EUREKA.

Προκειμένου να συμμετέχουν στο πρόγραμμα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται στον ορισμό της ΕΕ για τις ΜΜΕ, να εδρεύουν σε κράτος που περιλαμβάνεται στο Eurostars και να επενδύουν τουλάχιστον 10% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους στην έρευνα. Η πρώτη πρόσκληση υποβολής προτάσεων έχει καταληκτική ημερομηνία στις 8 Φεβρουαρίου 2008.

Ο κ. Potocnik χαρακτήρισε τις ΜΜΕ 'κινητήριο δύναμη' της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς διαθέτουν την απαραίτητη ευελιξία για να προσαρμόζονται γρήγορα στις ανάγκες της αγοράς. Οι ευρωπαϊκές ΜΜΕ, από την πλευρά τους, χαιρέτισαν την πρωτοβουλία. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας ΜΜΕ υψηλής τεχνολογίας, Emmanuel Leprince, μίλησε για 'υψηλές προσδοκίες' των ΜΜΕ από το πρόγραμμα Eurostars, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει τις καινοτόμες εταιρείες, που συχνά θεωρούνται 'υψηλού ρίσκου' από τους επενδυτές, να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους.

Το πρόγραμμα Eurostars είναι ειδικά σχεδιασμένο για τις ΜΜΕ που εμπλέκονται στην έρευνα και ρυθμίζει θέματα γραφειοκρατίας, κανονισμών, προτύπων κ.λπ. Σύμφωνα με τον Επίτροπο κ. Potocnik, το πρόγραμμα Eurostars έρχεται να συμπληρώσει τις ήδη υπάρχουσες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για την έρευνα. Στο πλαίσιο του 6ου ΠΠ, στόχος ήταν η συμμετοχή των ΜΜΕ σε ποσοστό 15%. Στο 7ο ΠΠ, οι διαδικασίες απλοποιήθηκαν και η χρηματοδότηση των έργων των ΜΜΕ αυξήθηκε από 50% σε 75% του συνολικού προϋπολογισμού, μέτρα τα οποία στοχεύουν στην αύξηση της συμμετοχής των ΜΜΕ. Ωστόσο, στα έργα αυτά, οι ΜΜΕ δεν έχουν συνήθως συντονιστικό ρόλο. Το Eurostars θα τους παρέχει αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα, μέσω της διάθεσης 100 εκ. ευρώ από κονδύλια της Επιτροπής και 300 εκ. ευρώ από τα κράτη που συμμετέχουν στο 7ο ΠΠ. Τα κεφάλαια αυτά αναμένεται να προσελκύσουν 400 εκ. ευρώ από ιδιωτικές επενδύσεις. 'Το Eurostars καλύπτει ένα κενό, αξιοποιώντας εργαλεία που υπήρχαν ήδη στην αγορά, αλλά δεν είχαν μέχρι τώρα χρησιμοποιηθεί σε αυτό το συνδυασμό' δήλωσε ο κ. Potocnik.

Μάθετε Περισσότερα