Επιχειρηματικά σχέδια από μαθητές για την ανάπτυξη της περιφέρειας

Τρία σχολεία από την περιφέρεια βρέθηκαν στην κορυφή του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού 'Ιδέα-Καινοτομία-Δημιουργικότητα-Ανταγωνιστικότητα', που διοργάνωσαν τα Υπουργεία Παιδείας και Ανάπτυξης, για τους μαθητές της Β' τάξης Ενιαίων Λυκείων και του Α' Κύκλου ΤΕΕ όλης της χώρας, στο πλαίσιο του πρώτου Έτους Ανταγωνιστικότητας 2005. Πρόκειται για το Ενιαίο Λύκειο Βελβενδού Κοζάνης, το Ενιαίο Λύκειο Τυχερού Έβρου και το 12ο Ενιαίο Λύκειο Λάρισας.

Ο διαγωνισμός αφορούσε την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεων στην περιοχή του κάθε Λυκείου. Συμμετείχαν, συνολικά, 401 μαθητές και 73 καθηγητές από 61 Λύκεια. Το επίπεδο των προτάσεων ήταν ιδιαίτερα υψηλό, ενώ μεγάλη ήταν η συμμετοχή σχολείων της περιφέρειας.

Το πρώτο βραβείο απέσπασε η ομάδα 5 μαθητριών από το Ενιαίο Λύκειο Βελβεντού Κοζάνης για επιχειρηματικό σχέδιο με αντικείμενο τον τοπικό Αγροτικό Βιοτεχνικό Συνεταιρισμό Βελβεντού. Το Ενιαίο Λύκειο Τυχερού Έβρου βραβεύτηκε για το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας 'Ο μικρόκοσμος της Κροκέτας' και το 12ο Ενιαίο Λύκειο Λάρισας για το σχέδιο βελτίωσης της αρτοποιίας Μουσίου.

Σχολιάζοντας τα βραβεία, η υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Μαριέττα Γιαννάκου επεσήμανε ότι ο μαθητικός διαγωνισμός για την Ανταγωνιστικότητα εντάσσεται στις σύγχρονες προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση της κριτικής ικανότητας και της ικανότητας για έρευνα, την καλλιέργεια των ιδιαίτερων δεξιοτήτων, την ανάπτυξη της συλλογικής εργασίας και την αμεσότερη επαφή των μαθητών με το κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον στο οποίο ζουν, σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, υπογράμμισε πως η επιχειρηματικότητα αποτελεί συστατικό στοιχείο της κοινωνίας και συνδέεται άμεσα με το μέλλον και την ευημερία της. Η δημιουργία 'πολιτισμού επιχειρηματικότητας' και η αποενοχοποίηση του επιχειρείν και του κέρδους, αφού χωρίς ανταγωνιστικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να υπάρξουν ανταγωνιστικές οικονομίες, αποτελεί προτεραιότητα για τη χώρα.

Συνολικά βραβεύτηκαν εννέα μαθητικές ομάδες, αλλά και οι καθηγητές, τα σχολεία και οι επιχειρήσεις που συνεργάστηκαν μαζί τους. Τα βραβεία περιλαμβάνουν ταξίδια στις Βρυξέλλες, επισκέψεις σε ερευνητικά κέντρα της Κρήτης, τεχνολογικό εξοπλισμό, κ.λπ.