CALYPSO: το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τις θαλάσσιες επιστήμες ταξιδεύει τους μαθητές Λυκείου σε Δήλο, Μύκονο και Σαντορίνη!

Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με την έρευνα στις θαλάσσιες επιστήμες , ενώ παράλληλα θα βρίσκονται σε ένα όμορφο, διασκεδαστικό, διαδραστικό και γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον!

Τα Eκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα, σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, σχεδιάζουν και προσφέρουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μαθητές Λυκείου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CALYPSO, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Το πρόγραμμα "Calypso", διάρκειας 9 ημερών, εστιάζει στις θαλάσσιες επιστήμες, αλλά και το περιβάλλον, την κουλτούρα, την ιστορία και τον πολιτισμό της θάλασσας και της σχέσης του ανθρώπου με τη θάλασσα. Καταληκτική ημερομηνία για δήλωση συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι στις 15 Ιουνίου.

Στόχος του προγράμματος είναι να κεντρίσει το ενδιαφέρον των νέων γύρω από τις θαλάσσιες επιστήμες, να θέσει ερωτήματα σχετικά με τη σημασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος για τον άνθρωπο και το περιβάλλον και να τους φέρει σε επαφή με τις φυσικές επιστήμες και την έρευνα.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα CALYPSO προσφέρει μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία που συνδυάζει την εκπαίδευση και την έρευνα με την ψυχαγωγία, τον αθλητισμό, την ιστορία και τον πολιτισμό και αποτελεί κορυφαίο προϊόν συνεργασίας μεταξύ του εκπαιδευτικού συστήματος, των ερευνητικών ιδρυμάτων και των τοπικών κοινοτήτων, ενώ παράλληλα αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα του ελληνικού εκπαιδευτικού τουρισμού.

Το σύνολο του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα και αποτελείται από δράσεις στην Αθήνα, τη Δήλο και τη Σαντορίνη. Ενδεικτικά, οι δράσεις συμπεριλαμβάνουν την εξερεύνηση μιας υποβρύχιας ρωμαϊκής πόλης με μάσκα και αναπνευστήρα, περίπλους στην καλντέρα για τη μελέτη της γεωλογίας μιας ηφαιστειακής περιοχής και τη μελέτη του παράκτιου βυθού υπό βιολογική και περιβαλλοντική οπτική.

Αναλυτικότερα, στην Αθήνα θα πραγματοποιηθούν διαλέξεις για τη φιλοσοφία των επιστημών, το περιβάλλον και την ωκεανογραφία, επίσκεψη στους βασικούς ιστορικούς σταθμούς της πρωτεύουσας και περιήγηση στα εργαστήρια των ερευνητικών κέντρων ΕΙΕ και ΕΛΚΕΘΕ.

Στη Δήλο έχει προγραμματιστεί επίσκεψη στους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ θα διοργανωθεί και πρόγραμμα θαλάσσιας εξερεύνησης, σε συνεργασία με την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, της περιοχής "Στάδιων".

Τέλος, στη Σαντορίνη θα πραγματοποιηθεί εξερεύνηση και μελέτη του βυθού υπό την οπτική της θαλάσσιας βιολογίας σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, περίπλους της καλντέρας και μελέτη γεωλογικών στοιχείων ηφαιστειακής περιοχής και επίσκεψη του αρχαιολογικού χώρου στο Ακρωτήρι.

Περισσότερες πληροφορίες για τις προϋποθέσεις και το κόστος συμμετοχής είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του προγράμματος.

www.ekt.gr, with information from CALYPSO