Ένθερμη συμμετοχή και διακρίσεις για τα ελληνικά σχολεία στα βραβεία eTwinning 2015

Η δράση eTwinning, η οποία έχει στόχο την προώθηση και την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε ευρεία κλίμακα, ξεκίνησε το 2005 ως μέρος του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και σήμερα εντάσσεται στο πρόγραμμα Erasmus+ (2014-2020), παρέχοντας στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Με απόλυτη οργανωτική επιτυχία αλλά και με σπουδαίες διακρίσεις για την Ελλάδα ολοκληρώθηκε και φέτος, στις 7/5/2015 στις Βρυξέλλες, ο 10ος Διεθνής Διαγωνισμός των Βραβείων eTwinning, της αντίστοιχης ευρωπαϊκής δράσης που επιδιώκει τη συνεργασία ευρωπαϊκών σχολείων με σκοπό την προώθηση και την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε ευρεία κλίμακα.
Στον διαγωνισμό υποβλήθηκαν συνολικά 133 έργα από διαφορετικές χώρες και σύμφωνα με την επιτροπή των κριτών το επίπεδο των συμμετεχόντων ήταν ιδιαίτερα υψηλό, γεγονός που έκανε πολύ δύσκολη την επιλογή των πιο αξιόλογων έργων που έφτασαν στον τελικό γύρο της αξιολόγησης (στον τελικό γύρο προκρίθηκαν 36 έργα).

Τα καλύτερα έργα eTwinning σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της Τελετής Βράβευσης που πραγματοποιήθηκε στις 7 Μαΐου, στο Βέλγικο Ινστιτούτο Φυσικών Επιστημών στις Βρυξέλλες. Ο κύριος στόχος της εκδήλωσης ήταν η βράβευση των καλύτερων έργων eTwinning που υλοποιήθηκαν κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά, και, κυρίως, η επιβράβευση των ανθρώπων, εκπαιδευτικών και μαθητών, που συμμετείχαν σε αυτά.

H πιο σημαντική ελληνική διάκριση ήταν το πρώτο βραβείο στην κατηγορία 4-11 ετών, το οποίο απονεμήθηκε στους μαθητές του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης οι οποίοι συμμετείχαν με το έργο "Powerfunaturekigdom.et", το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το σχολείο Sant Josep από την πόλη Navas της Καταλονίας.

"Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 22 μαθητές της περσινής Ε' τάξης, με ένα έργο οικολογικού περιεχομένου για το πώς μπορούν να γίνουν δράσεις στη φύση για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε περιβαλλοντικά θέματα" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του 1ου πειραματικού δημοτικού σχολείου Αλεξανδρούπολης Ευστράτιος Κυβιρτζίκης. Το βραβείο, από ελληνικής πλευράς παρέλαβε η υπεύθυνη του προγράμματος Αγγελική Κουγιουρούκη, από τα χέρια του Τίμπορ Νάβρατσιτς, Επιτρόπου Αρμόδιου για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.

Για την Ελλάδα επίσης διακρίθηκαν:

  • To 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης και ο εκπαιδευτικός Ευριπίδης Χατζηπαρασκευάς, για το έργο "Interesteen: An on-line MAGAZINE for cultural exchanges" (2ο βραβείο στην ηλικιακή κατηγορία 12-15).
  • Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων και οι εκπαιδευτικοί Ελένη Χαρτζάβαλου, Αννα Μπουκουβάλα, Γιάννης Ζωγάκης, Βασιλική Ραμπαούνη, Βασιλική Τόκη, Καλλιόπη Μπεκιάρη, Μαρία Εξαρχου και Ιωάννα Νείλα, το 6ο Γυμνάσιο Ρόδου και η εκπαιδευτικός Μαρία Γεωργιάδου, όπως επίσης και το Ζάννειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά και οι εκπαιδευτικοί Ελένη Σταυροπούλου, Ελένη Μαρινάτου, Ευσταθία Αγγέλη, για το έργο "Ulysse 2014: l'odyssee du twinspace" (Ειδικό βραβείο Γαλλικής Γλώσσας).
  • Το 4ο Γυμνάσιο Βόλου και η εκπαιδευτικός Ελένη Μόσιαλου, για το έργο "Big Steps Towards Peace and Tolerance!" (Ειδικό Βραβείο Mevlana Διαπολιτισμικής Κατανόησης)
  • Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα και η εκπαιδευτικός Ζαφειρία Πλαταρά, για το έργο "My Alien friend" (Ειδικό Βραβείο για έργα που εκπονήθηκαν με τη συμμετοχή σχολείου από Χώρες της Ανατολικής Συνεργασίας)
  • Η δράση που ξεκίνησε επίσημα τον Ιανουάριο του 2005 ως μέρος του προγράμματος eLearning της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2007 ενσωματώθηκε στο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης σαν τμήμα του Comenius και σήμερα εντάσσεται στο πρόγραμμα Erasmus+ (2014-2020), παρέχοντας στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Με την πάροδο του χρόνου, το πρόγραμμα αυτό έχει συμβάλλει στη δημιουργία της σημαντικότερης διαδικτυακής κοινότητας σχολείων στην Ευρώπη (http://www.etwinning.net/el/pub/index.htm), υποστηρίζοντας πάνω από 40.500 έργα από 40 χώρες, με τη συμμετοχή 300.000 εκπαιδευτικών και 6.000.000 μαθητών από 140.000 σχολεία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 40% των σχολείων στην Ευρώπη.

Ο Διαγωνισμός των Ευρωπαϊκών Βραβείων eTwinning διοργανώνεται κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του προγράμματος και απονέμει βραβεία σε 2 κατηγορίες:

  • Στην κύρια κατηγορία του διαγωνισμού που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αποτελείται από τρία επίπεδα, δικαίωμα συμμετοχής έχουν έργα στα οποία συμμετέχουν: α) μαθητές ηλικίας από 4 έως 11 ετών (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό), β) μαθητές ηλικίας από 12 έως 15 ετών (Γυμνάσιο) και γ) μαθητές ηλικίας από 16 έως 19 ετών (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΤΕΕ, ΕΕΕΕΚ).
  • Στην ειδική κατηγορία του διαγωνισμού που χρηματοδοτείται από άλλους οργανισμούς και η οποία αποτελείται από 5 επίπεδα, απονέμονται βραβεία (βραβείο για την Ισπανική Γλώσσα, βραβείο για την Γαλλική Γλώσσα, βραβείο για τα Αγγλικά ως δεύτερη Γλώσσα, βραβείο Melvana για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και βραβείο Marie Sklodowska Curie) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές σχολείων που συμμετέχουν στην υλοποίηση συνεργατικών έργων που α) έχουν ήδη βραβευτεί με ετικέτα εθνικής ποιότητας και β) δεν έχουν διακριθεί σε προηγούμενους εθνικούς ή ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς.

Το eTwinning έχοντας ήδη διανύσει 10 χρόνια επιτυχούς πορείας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, γνωρίζει παράλληλα μεγάλη απήχηση και στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, γεγονός που πιστοποιείται τόσο από την ένθερμη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη δράση όσο και από τις πανευρωπαϊκές διακρίσεις των ελληνικών σχολικών μονάδων.

Η ελληνική συμμετοχή στο eTwinning 2015

Σχολικές μονάδες από κάθε γωνιά της χώρας μας, συμμετείχαν σε υπερεθνικές συμπράξεις εκπαιδευτικών έργων που προωθούν την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε ευρεία κλίμακα και προκρίθηκαν στην τελικό γύρο αξιολόγησης του διαγωνισμού, γεγονός που αναδεικνύει τον αντίκτυπο της συγκεκριμένης δράσης στην εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα.

Πιο συγκεκριμένα, τα ελληνικά σχολεία που προκρίθηκαν στην τελική φάση αξιολόγησης του διαγωνισμού και τα οποία συμμετείχαν ενεργά στην υλοποίηση κάποιου έργου σε συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες του εξωτερικού είναι:

  • το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης,
  • το 32ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας,
  • το Δημοτικό Σχολείο Μάλεμε από τα Χανιά,
  • το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου,
  • το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων,
  • το 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου και
  • το ΓΕΛ Πεντάπολης

Επίσης, εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί από:

  • το ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικής (Καλαμπάκα),
  • το 6ο ολοήμερο Σχολείο Καρδίτσας,
  • το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα,
  • το 2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης,
  • το 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης,
  • το 6ο Γυμνάσιο Ρόδου,
  • το Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά,
  • το 4ο Γυμνάσιο Βόλου,
  • το 1ο ΕΠΑΛ Ιεράπετρας και από
  • το 5ο Γενικό Λύκειο Βέροιας

είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες με μαθητές και εκπαιδευτικούς άλλων χωρών.

www.ekt.gr, with information from Ευρωπαϊκή Επιτροπή